Opdrachten

Bedrijven waar ik (voor) heb gewerkt:


Relevante opdrachten

Uiteraard kan je altijd contact met me zoeken om mogelijkheden te bespreken. Echter, om een richting aan te geven voor werkzaamheden die bij mij passen, hierbij een eerste indruk:Erfolgreiches Duo

  • Projecten business development
    lees meer
    Voor Fashionchick heb ik in de tijd bij Sanoma een plan ontwikkeld voor de kinderversie van de website, bekend geworden als KidsToday. Ik heb hiervoor markt informatie verzameld, ben gaan praten met leveranciers en affiliate netwerken, heb onderzocht hoe de branche in elkaar zit en vergelijkend warenonderzoek gedaan. Uit al deze aspecten ontstond een plan van aanpak voor de website. Voor Redweb heb ik later een vergelijkbare opdracht gedaan: zij hadden een lijst met nieuwe business mogelijkheden, internationaal en in vele verschillende branches. 1 voor 1 ben ik gaan onderzoeken in hoeverre dit te realiseren leek. Op basis van de uitkomsten hebben we een aantal nieuwe websites opgezet. Ik vind dergelijke opdrachten erg leuk om te doen en ben een graver. Bovendien vind ik het kop-staart aspect fijn, elk project heeft een duidelijk begin en eind.
  • Commerciële communicatie (ter verbetering van conversie)
    lees meer
    Regelmatig stuur ik wildvreemden een email omdat er iets aan de website onlogisch of onduidelijk is. Dit ongevraagde advies geef ik graag ook wanneer er wel om gevraagd wordt 🙂 Zo nam een bekende hondentrainer, Sam Turner, contact met mij op. Ik voelde me gevleid. Ze kreeg te weinig aanmeldingen voor haar puppy cursus. Zij? Als ik in haar buurt zou wonen met een pup, zou ik het namelijk wel weten! Samen hebben we een plan van aanpak gemaakt, om haar communicatie op bepaalde punten te verbeteren. Aan de kwaliteit van het product lag het niet, dus moest het aan de communicatie/ vindbaarheid liggen. Dat bleek ook. Na aanpassingen aan haar reclame materiaal en advertenties, had Sam binnen no-time gevulde puppy klassen. Ik denk heel graag mee over diverse optimalisatie trajecten.
  • Prijsvergelijkers & affiliate marketing
    lees meer
    Binnen affiliate marketing kan ik echt zeggen dat ik een specialist ben. Ik heb veel gezien en geleerd, bij veel verschillende bedrijven. Online casino, affiliate netwerken, adverteerders, publishers: ik heb alle kanten kunnen aanschouwen. Bovendien ben ik zelf publisher met mijn website Hondenzooi en regelmatig treed ik op als adverteerder voor freelance en interim opdrachten. Het is ook mogelijk om je hele affiliate programma door mij te laten beheren, mocht je hiervoor geen geschikte mensen in dienst hebben, of het moeilijk vinden om zelf te doen. Het is een aparte specialistische wereld, maar wel een heel leuke. Hou hierbij rekening dat de affiliates waarmee je te maken hebt, handwerk leveren. Advertentie netwerken zijn echt anders. Ik adviseer je graag in de strategie en aanpak en kan ook in de uitvoering van dienst zijn.
  • Leadgeneratie
    lees meer
    Leadgeneratie betekent niets anders dan gegevens verzamelen van potentiële klanten. Dit kan dmv affiliate marketing, maar ook via leveranciers die hier hun specialisme van hebben gemaakt. Op allerlei manieren kan de bezoeker verleid worden tot het invullen van zijn/ haar gegevens. Er zijn echter wel wettelijke regels voor. Niet alles mag zomaar en uiteraard dient de waarheid verteld te worden. Naast deze specialistische bedrijven binnen leadgeneratie, zijn er nog tal van creatieve manieren om je marketing in te zetten voor het genereren van leads. Dit kan een heel vruchtbare manier zijn om nieuwe klanten aan te trekken. Ik help je graag meedenken op welke manieren jouw bedrijf hier gebruik van kan maken.
  • Optimalisatie van processen
    lees meer
    Het optimaliseren van processen zou je ook business development kunnen noemen, echter dan toegepast in een bestaande bedrijfsomgeving. Gebruik je bij jouw bedrijf al jarenlang dezelfde processen, maar denk je dat het eigenlijk efficiënter kan? Ik denk heel graag mee. Om processen in een organisatie te verbeteren, is het belangrijk eerst goed in kaart te brengen waarom deze processen nu zo ingericht zijn en wie er gebruik van maakt. Vaak vinden veel collega’s dat het beter of makkelijker kan, maar is er niemand gemachtigd om dit door te voeren. Ik kan hierin onderzoeken, adviseren en eventueel doorvoeren. Ik denk graag mee hoe processen beter en makkelijker kunnen.
  • Campagnes & advertenties
    lees meer
    Leadcampagnes, affiliate campagnes, social campagnes, RTB campagnes, remarketing campagnes, Google campagnes, ze hebben allemaal 1 ding gemeen: de inhoud moet passen bij het doel. Ze hebben dus een doel. Daar begint met mee. Wat is het doel, wie moet daar iets mee en hoe kunnen we dat realiseren? Vaak kom je een heel eind met een dosis gezond verstand. En als het dan niet werkt? Dan heb je wellicht behoefte aan een dosis specialisme. Om te begrijpen hoe het systeem werkt, welke gedachten er schuil kunnen gaan achter een conversie, wat de opties zijn van het netwerk en het materiaal. Ik kan je hierbij helpen en denk graag mee over de mogelijkheden voor jouw bedrijf. 
  • Organisatie
    lees meer
    In het middelpunt van de belangstelling staan, is niets voor mij. Achter de schermen meedenken en zorgen dat er gedaan wordt wat er gedaan moet worden, wel. Dit kan een evenement binnen mijn vakgebied zijn, de aquisitie voor een bijeenkomst of workshop, of het uitvoeren van allerlei regelwerkzaamheden waarbij er van niets iets gemaakt moet worden. Heb je een idee en zoek je hulp, neem contact met me op zodat ik kan meedenken hoe ik een goede rol kan spelen in uitvoering. 

Interesse om met mij in contact te komen of heb je een vraag?

Lees meer over mij, of neem contact op via het contactformulier.